2014. november 25., kedd

testünk rejtelmei, testünk szépségei

Valamelyik nap kérdezte S (ezek a kérdések mindig a semmiből érkeznek, miken jár ezeknek a kisembereknek a feje), hogy hány csont van bennünk. Ti tudtátok volna a választ? Az internet a barátom, a Wikipédia szerint az emberi testet kb. 206 csont alkotja.
Hát akkor foglalkozzunk kicsit a testünkkel. Elég érdekes, merthogy benne élünk.

Nagyobbra húztam, és kinyomtattam ezt a csontvázat. Szétvágtam. S összerakta, M megnevezte a csontokat.




Elővettük az összerakható, nagy, papír csontvázunkat is, ITT mutattam - nyomtatható linkkel.

Találtam nagyon szuper hajtogatós figurát, rajta a különböző szervrendszerekkel, INNEN leszedhető a nyomtatható pdf, az ajánlásért hála Sucikának! Kinyomtattam, tuti meg fogjuk csinálni!

Nemrég szereztem be ezt a nagyon szemléletes füzetet, ebben tanulmányoztuk a belső szerveket, és azok nyavalyáit.



Ide kapcsolódóan megnéztük ITT a Varázslatos iskolabusz, a betegségről - szintén Sucika blogjáról az ötlet.

EZT a videót - Egyszer volt az élet sorozat, Az emésztés c. rész is kapcsolhatjuk ide.
Vagy jöhet még a Sejtbolygó c. rész.

Aztán az alkotó napunkon, hogy témánál maradjunk, M körberajzolta S-t, és emberalakot dekoráltunk.


Közben Beethoven volt a "tananyag", meséltem az életéről, és több művét meghallgattuk. A gyerekek irtó élvezik a komolyzenére alkotást.





Többször is kifejezték, h a zene miatt választották most azt a színt, vagy vezetik úgy a vonalat.



Folytatás következik, nem lettünk készen ebédig.

Hallgassatok Örömódát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése